Projektet hele vejen gennem

Clasic Mustang Hasselager

Er du ligeglad med din bil, og har adgang til en ubegrænset pengetank, så er det lige værkstedet for dig.


Clasic Mustang Hasselager - En trist oplevelse!

Mustang Hasselager - En trist oplevelse!
Efter at være blevet slået til lirekasse mand i et færdsels uheld med min Harley Davidson, og ikke igen vil kunne køre på MC fald mit valg på en Mustang 65 Cabriolet.
Da jeg ikke ved meget biler i disse årgange henvendte jeg mig til Classic Mustang Hasselager da jeg ikke bor så langt fra ham.
Her fortalte ejeren ”Henrik” (i det efterfølgende kaldt ”Pengespecialisten”) mig at jeg kunne bruge ham som konsulent i forbindelse med køb, og kunne frikøbe ham en dag fra værkstedet. Som sagt så gjort…
Vi hentede bilen på Lolland og den blev gennemgået på lift dernede af Pengespecialisten og han siger og OK for den, der skal fixes for en 20– 50.000 kr. med de ting der skal skiftes så er den fin.
Jeg snupper en masse billeder med min mobil til senere gennem gang på PC..
Han fortæller ikke noget om at der jo selvfølgelig ikke er medregnet arbejdstimer i denne pris! 100 stk. af 625 kr.- + moms i alt 79.000 kr. i alt lyder den færdige regning på 125,4250,00 kr. lidt af spring fra de anslået 60,000 kr.-
Som altid snupper jeg en masse billeder a bilen, både på lift og på vej hjem i bilen med den. Den bliver kørt til Pengespecialisten den 3.2.2020 for at få lavet det aftalte, samt en liste som jeg gerne vil have fixet da jeg ikke kan selv med mit handicap.
Jeg kommer ofte forbi værkstedet da han jo ikke bor så lang væk fra mig. Efter en måned eller mere er bilen ikke kørt på lift endnu hmmm??
Så kommer bilen på lift og det går laaangsom frem, dele og rust i bunden laves, helt ok. Inde i bilen skiftes gulvtæppe og konsol m.m. Nu er bilen nede af liften, for der er kommet en reklamation der skal fixes så en anden bil op hmmmm.
Bilen kan nu pludselig afhentes 3 måneder senere nemlig den 4-5 – 2020 mod BETALING ellers ingen bil. (Men 2 dage før var bilen ikke halv færdig? )
Da jeg syntes jeg er blevet snydt, vælger jeg dagen efter at sætte den på en kammerats lift for med selvsyn sammen med ham at gennemgå min Mustang.
Bilen er ved afhentning i sådan en ”stand” at mit barnebarn ikke vil kunne syne den til hans sæbekasse løb.
Herefter kontakte jeg en ”mekanikker” for få bilen ”forsvarlig” kørende til yderligere 25.000 kr.-

Ting der lavet og virkede efter besøg og 100 arbejdstimer senere ved ”Pengespecialisten”


1. Rust arbejdede i bunden af bilen.
2. Batteri konsol rettet.
3. Ny stue gulvtæppe og måtter.
4. Skiftning af noget af olien, ikke det hele?
5. Mils speedometer skiftet til km.
6. Udskiftning af antenne.
7. Udskiftning af forrude.
8. Sideblik lys monteret.
9. Nye sikkerheds seler monteret.
10. Sæde glider forlænget.
11. Seler monteret

Ting der ikke virkede eller var ødelagt ”efter” besøget hos Pengespecialisten

1. El køleblæseren ligger løst i motor rummet!
2. Rattet sidder løst, ikke spændt!
3. Gearkasse olie drypper fra bundkaret der kun er spændt med FINGEREN!
4. Bremseforstærker / væske ikke udluftet korrekt, bremser ikke særlig godt!
5. Horn ”virkede” på værkstedet, men ikke da den kom hjem, der mangle en horn kontakt, så hornet ikke virker. Jeg må selv flække noget sammen.
6. TEM. Måler virkede ikke, det gjorde den inden den kørte på værkstedet, er den blevet byttet?
7. Forlygterne blinker, der er monteret ny lygte knap til 950kr. til hvad?
(Lygterne virkede fint under hjemturen fra Lolland og formentlig nok under syn for 2 år siden???)
8. Lys i instrument brættet virker ikke – der manglede en stel forbindelse!
9. Gear konsol plastic cover molesteret – sad fint før! Har måtte købe ny til 300 kr.-
10. Udstødnings ophæng klat svejst holdt i 14 dage, ødelagde rustfri porten bag. Har måtte købe ny ophæng.

Ting der skulle have været ordnet efter ”min” arbejdes seddel men som IKKE BLEV ordnet? sedlen er nok krøllet sammen og smidt væk, men timer er medregnet.

1. Ny luftfilter
2. Lys i instrument brættet
3. Led lys
4. Nye tændrør
5. Skiftning af al olie – (herunder også bagtøjet som blev ikke skiftet)
6. Vinduesvisker
7. Olie til påfyldning af både motor og gearkasse
8. Manual
9. 2 extra nøgler

Ting der skulle have været ordnet sikkerheds mæssig, som en ”mekanikker” efterfølgende har ordnet.


1. Dæk der er 10 år gamle, ikke skiftet
2. Udstødning fixet og svejset rigtig – (den første svejsning fra pengespecialisten holdt kun 14 dage.)
3. Brændstofrør løber alt for tæt/ sammen med udstødnings røret!
4. Styretøj – samt rat spændt og justeret og sporet
5. Forhjuls lejer meget slør i dem
6. Styre kugler har begge sider 3 cm slør!
7. Lys fixet så det ikke blinker – og tænder når bilen starter
8. Ny TEMP føler isat. Virkede fint på vej hjem og da den blev stillet ind på værkstedet
9. Horn fixet
10. Bagtøjsolie skiftet
11. Benzin slange i motorrum er er ikke armeret, (ulovlig) den lugter af benzin!
12. Udstødning

Scenarie 1
”Hold” på bilen TRÆK TIDEN! så kunden rykker og rykker og er villig til at betale hvad det koster for at få bilen, der kan ikke gøres indsigelser da du jo ikke kan få din bil før du har betalt!
Scenarie 2
”Lav” ikke bilen så det holder, så kommer kunden måske igen, og der kan bonnes med flere timer af 625 kr.- + moms
Scenarie 3
Forudbetaling inden bilen er næsten er påbegyndt (i mit tilfælde 20.000 kr.-) så henter kunden ikke sin bil for at gå til et andet værksted.
Så alt i alt en rigtig trist oplevelse, som jeg håber jeg kan skåne fremtidige ”Mustang folk” fra ved at læse denne beretning.


Hej Steen

Din analyse af Classic Mustangs forretningsmetoder er spot on.

Jeg havde en oplevelse med Henrik tilbage i 2003-2004, her er en meget forkortet beskrivelse af mine oplevelser:

Jeg importerede en 1966 Mustang i sommeren 2003 den ankom den til Danmark, Der var en del mangler og nødvendige reparationer der skulle udføres, i Pony Power havde jeg set en annonce fra Classic Mustang om at de hentede, reparerede og bragte Mustanger tilbage i hele landet. Jeg kontaktede Henrik og oplyste ham om mangler og reparationer jeg ønskede at få udført, jeg fik en mundtlig pris og vi aftalte, at han skulle hente min Mustang i Hovedstaden hvor jeg bor. da Henrik havde hentet Mussen sendte jeg en mail med vores aftale og pris samt færdiggørelse senest 1. maj 2004 til Henrik, denne mail blev ubesvarret.

Tiden gik og det blev forår 2004, men Mussen var ikke færdig, det blev sommer og Mussen var stadig ikke færdig, i sept. var min tålmodighed slut, jeg havde på det tidspunkt betalt ca. 85% af det aftalte beløb og havde ved hvert besøg og kontakt lavet referater på mail, som alle forblev ubesvaret af Henrik. Jeg gik til min advokat med alle papirer og problemer, aftalen med advokaten blev, at vi udtog stævning mod Henrik til Fogedretten. Fogedrettens dom var klar Henrik skulle udlevere Mussen til min Adr. Henrik gjorde indsigelse og ønskede en betaling på 40.000 kr udover det allerede betalte beløb, Fogedretten accepterede, at jeg deponerede de 40.000 hos advokaten til jeg havde modtaget og checket bilen igennem. Retten gav Henrik 3 dage til at levere min bil til mig, jeg kan ikke bevise det, men jeg tror Henrik brugte de 3 dage til at ombytte min særdeles velkørende motor med en " godt slidt motor".

Ca 1½ uge senere modtog jeg en regning fra Henrik på ca. 145.000 kr, konen skreg, ungerne hylede og min advokat slog sig på lårene af grin, jeg havde i mellemtiden fået Mussen checket igennem og der var mange fejl, jeg tilbød via advokaten at Henrik kunne få de sidste 15% betaling af aftalen, der var lavet ekstra ting som løbende blev aftalt og jeg syntes at det var en fornuftig pris/aftale. Efter en masse bøvl accepterede Henrik mit tilbud.

Efterfølgende gik jeg til vores daværende formand i klubben og fik et møde med ham og næstformanden, mit mål med mødet var at få stoppet annoncerne i Pony Power fra Classic Mustang. Jeg talte for døve ører det var IKKE en sag klubben ønskede at behandle og forholde sig til, jeg tilbød at aflevere al min dokumentation til formanden, men NEJ TAK.

Godt utilfreds med klubbens afvisning skrev jeg hele min historie og sendte den til redaktøren af Pony Power, dette i håbet om at jeg af den vej kunne advare klubbens medlemmer, men NEJ IGEN redaktøren ønskede ikke at bringe mit indlæg.

Stadig godt utilfreds lagde jeg min historie på min Mustanghjemmeside, i min klub profil på Mustangklubbens hjemmeside kunne jeg henvise til min hjemmeside og så kom der gang i historierne om Classic Mustang, jeg modtog bla. 5-6 historier som lignede din og min, et par af dem blev lagt ind på min hjemmeside.

Mange år er gået, min sidste Mustang blev solgt i 2016 og mit medlemskab i Mustangklubben er ophørt .

En ting har åbenbart ikke ændret sig nemlig Classic Mustangs Forretningsmetoder (han er stadig en skidt knægt)

Du har min tilladelse til at kopiere denne mail ind som svar på dit indlæg.

 

Jeg håber trods alt, at du får meget glæde og fornøjelse af din Mustang.

Mvh

Marker