www.denniskirk.com/

 

www.motorcycleworks.nl

 

www.harleyauktion.dk

 

www.jardine.rideshop.com

 

www.biggshd.com/

 

www.choppercity.com

 



Link til favorit sider..

 


Login  for medlemmer


REGNEARK TIL STØDDÆMPER


 


Teknik

www.unit converter

www.bassanipipes.com/

 


Teknik

 


 

 


www.heavydutycycles.com

 

 


Harley has stated in...

it’s last issue of the Enthusiast that the new Twin Cam 88 needs a name. It has a name…The Fathead…because there is 60% more finning around the heads and barrels. Plus the barrels are shorter which makes the top end look fatter.

Now who named it the Fathead? Well, Chris Maida and myself did. We were the first outsiders to see and learn about the new Twin Cam 88 engine a full 3 ½ months before the first public announcement that it even existed. What we did was announce the new mill as "The Fathead" in American Iron Magazine, which goes around the world in many technical and exploratory articles

DONNY PETERSEN


fh88ani.gif (20610 bytes)

Twin Cam 88 + 88B "Fathead"

Willie G. and Nancy Davidson autographs

 

 

 

 

 

 

 

 

Bill Davidson autograph

Dæk - generelt

 

 

 

Dæk Tips DOT-Nr (Department of Transportation USA) giver informationer om produktionsdatoen.
Tidligere kunne man bare konstatere om dækket fra 90'erne, hvis det var mærket med en trekant var fra 80'erne.
De første cifrer står for produktionsugen, de sidste to for året.
Eksempell: Tallet 0100 betyder at dækket er produceret den første uge år 2000.  Dæk betegnelser
  1. Dækproducent (Mærke)
  2. Profil betegnelse / Dækkets type
  3. Dækkets gennemsnitlige bredde i mm
  4. Forhold mellem dækkets højde og bredde i %
  5. Radial dæk
  6. Fælgens størrelse i tomme
  7. Belastningsindex (Li). Som angiver dækkets trækkræft
  8. Hastighedsindex
  9. Uden inderslange (slangløst dæk, tubeless)
  10. Produktionsdato (XX = uge, X = år, < = 9. årti)
  11. Indikator som påviser slidtage (Viser når dækket er slidt) (1,6 mm).
  12. Supplement betegnelse for dækket med højere trækkraft, (RF) Reinforced.
  13. Information om vinter ydelse og årsdæk (M+S).
 

Kilde: Reifenfibel, 1.Upplagan 1999, Schweiz
Copyright Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli

Mærkning På dæksiden findes forskellige koder og mærkninger. Blandt disse kan du finde størrelse. Dækkets størrelse Dækstørrelser defineres af et antal forskellige tal og bogstaver. F.eks. udgøres dækstørrelse 185/60 R 14 82 H af de følgende informationer:
185 Dækbredde i milimeter
60 Højden på dækket i procent af dækkets bredde
R Angiver dækkets konstruktionstype, her et radialdæk
14 Fælgens diameter i tommer
82 Belastningsevne
H Hastighedskode

Dette er alle de oplysninger du behøver for at bestille dine dæk. Hvis du vil vide mere kan du læse videre på… Aspektforholdet Aspektforholdet er forholdet mellem et dæks bredde og højde. Et 60-serie dæk er altå et dæk hvor højden er lige med 60% af dets bredde. Hastighedskode Alle dæk bærer en hastighedskode i form af et bogstav. Koden angiver max hastigheden som dækket er konstrueret til. Tabellen herunder viser hvilken max hastighed der svarer til de enkelte hastighedskoder.
Hastigheds symbol Maksimal hastighed km/t mph
N 140 87
P 150 93
Q 160 99
R 170 106
S 180 112
T 190 118
H 210 130
V 240 149
W 270 168
Y 300 186
ZR 240 149
Belastningsevne Belastningsevnen, der står på siden af dækket angiver max lasteevnen på et dæk, når der køres med max hastighed. Nedenfor ses en liste over belastningsevne og maksimal vægt :
Li kg Li kg
65 290 94 670
66 300 95 690
67 307 96 710
68 315 97 730
69 325 98 750
70 335 99 775
71 345 100 800
72 355 101 825
73 365 102 850
74 375 103 875
75 387 104 900
76 400 105 925
77 412 106 950
78 425 107 975
79 237 108 1000
80 450 109 1030
81 462 110 1060
82 475 111 1090
83 487 112 1120
84 500 113 1150
85 515 114 1180
86 530 115 1215
87 545 116 1250
88 560 117 1285
89 580 118 1320
90 600 119 1360
91 615    
92 630    
93 650    
Dækkets alder

Køber du dæk af os kan du være sikker på, at de er helt nye. Du kan se på dækkets datomærkning, som viser hvor gammelt et dæk er. Det består af fire cifrer 4501. Dette viser at dækket er produceret i uge 45 år 2001. Det er meget sjældnet at vi levere dæk som er ældre end 2 år. Men egenligt så klasificere dækproducenterne dæk op til 3 år, som værende nye, under forudsætning af at de opbevares koldt og mørkt. Alle vores dæk opbevares under de bedste forhold.

Vi sælger også regenereret. Disse dæk er tydeligt mærket. Vores regenererede dæk er produceret i Tyskland/Storbritannien. Andre mærkninger M+S - Identificeres om mudder og snedæk (anvendelige for mudder og sne).

DOT Codes - Kodning i linje med krav fra US Department of Transportation. Koden indeholder en blandning af bogstaver og cifrer som DOT DVDE MTA 129.

E-Mærkninger - Dæk for salg indenfor EU skal have E-mærkning i overensstemmelse med ECE Reg 30 - eg E4 027550. Lufttryk Hovedformålet med et dæk er, at bære bilens vægt. Derfor er det vigtigt, at der holdes korrekt lufttryk. Overtryk vil forårsage hurtig og uregelmæssig slidtage. Undertryk vil skade dækkets struktur, hvilket kan forårsage trafikuheld. Med korrekt lufttryk fungerer dækket efter hensigten. For at få bedste resultat skal du vedligeholde det dæktryk, som bil- og/eller dækproducenten anbefaler Hjulsporing og -afbalancering En af hovedårsagerne til hurtig slidtage af slidbanen er forkert hjulsporing og afbalancering. Unormal støj, vibrationer og træg styring er tegn på, at sporing og afbalancering er forkert. Og til sidst - loven




Total Motorcycle's Massive Motorcycle Tire/Tyre Guide